Hoe maak je een eenvoudig contentplan en hergebruik je content?

Uncategorized Mar 14, 2022
 

Hoe maak je een eenvoudig contentplan / (subtitel) en hergebruik je content

Ik zie veel ondernemers HEEL druk op social media in de hoop dat daar de klanten vandaan komen.
Ik ben er geen fan van om hier altijd druk mee te zijn of om altijd zichtbaar te zijn.
Wel denk ik dat het goed is om zichtbaar te zijn in je bedrijf want je wil natuurlijk dat mensen altijd aan je denken.

Maar hoe maak ik dan gemakkelijk content en hoe hergebruik ik content? Hoe doe je dit dus op een manier dat het je niet afhoudt van je sales activiteiten.

In deze video gaan we het hebben over het gemakkelijk creëren van content en hoe je dit hergebruikt.

Hier 4 strategien:

1. Het doel van je content is dat mensen wilt triggered om vervolgens met je te gaan samenwerken. Daarom vind ik het zelf belangrijk dat IEDER type content naar een call-to- action leidt.
B.v. naar een gratis e-book, webinar, 1 op 1 gesprek. Of je daagt iemand uit om iets te delen, waarover jij met mensen in de DM's een gesprek kan voeren.
Ik ben niet zo dol op het delen van content 'just because' je wat moeten zeggen.
Als je nog GEEN klanten hebt of je hebt nog niks aan te bieden, dan zou ik NIET al je tijd besteden aan het delen van content. Dit is wat ik wel vaak zie. Mensen zijn soms zo druk met het maken van content dat ze geen tijd meer hebben, of willen hebben om de activiteiten te doen om klanten binnen te halen, en dat is niet de bedoeling.
Daarom moet je content in mijn idee wat strategischer in elkaar zitten, daar ga ik jou wat tips over geven:
Een onderdeel van je content moet altijd een call-to-action hebben.

2. Kies onderwerpen die spelen bij je klant.
B.v. Waar loopt je klant het meeste tegen aan (hun probleem)?
Naar welk resultaat verlangen zij?

Ik heb zelf een lijstje onderwerpen waar ik vaak uit put:
* ik haal informatie uit mijn coaching gesprekken. Ik had b.v. een salescall met iemand die zei ja, ik wil geen 1 programma maken, maar 4 kleine cursussen. Fantastisch mooi onderwerp om content te maken waarom dit geen goed idee is als je geld wilt verdienen en impact wilt maken. Ik had vandaag b.v een call met iemand die haar focus wilde wijzigen en hoe je weet of je er toch mee door moet gaan of niet
* Heb je nog niet zo veel klanten, dan kun je ook kijken naar vragen die op het internet worden gesteld over jouw onderwerp. Je kunt artikelen, Facebook groepen of forums lezen en daar iets van vinden.
* Ik kijk ook altijd naar mijn online programma, hier kan ik onderwerpen uitkiezen en een stukje over vertellen.
* Maar het meest powerful is ook: Waarom je het met iets gangbaars niet eens bent. B.v. ik heb een klant die niet voor 5 kleine maaltijden per dag is, maar juist GEEN tussendoortjes. 3 grote volwaardige maaltijden zonder tussendoortjes. Dus dat is een prachtig onderwerp. Dus jouw specifieke zienswijze op iets, hiermee spreek je mensen aan. Voor mij geldt b.v.: Ik ben het er NIET mee eens dat je je eerst een grote social media following gaat proberen op te zetten VOORDAT je gaat lanceren....Dat zijn allemaal mooie onderwerpen.
* Wat je ook goed kunt doen, is kijken bij de concullega's , naar hun podcast of blog titels. Daar haal ik inspiratie vandaag. Ik lees of kijk ze niet, maar ik word getriggerd in mijn hoofd voor een goed onderwerp.

In 1 uur tijd, kan ik dan makkelijk 50 onderwerpen bedenken... genoeg voor een heel jaar. En weet dat de manier waarop je de heading schrijft het allerbelangrijkst is. Het moet gelijk nieuwsgierig maken om te gaan luisteren en lezen. Een saaie heading opent geen e-mails en zorgt ervoor dat mensen geen actie ondernemen. Wat je vervolgens doet, is dat je 1 onderwerp per week pakt. Ik maak daar dan bijvoorbeeld een 5 minuten video van.

Deze verspreid ik dan op verschillende kanalen.
Ik gebruik deze video dan voor:
* Mijn e-maillijst, mijn wekelijkse e-mail content
* Voor een facebook post
* Een Instagram TV
* op Linkedin
* Op Youtube
En zet de video op mijn BLOG. Mijn blog heeft allemaal elementen om vervolgens mijn weggever te downloaden, zodat mijn email-lijst groeit.
En wat je eventueel kunt doen, is dat je in die week dat onderwerp ook aanhoudt voor je andere IG post.

En nogmaals: Als je dit gaat doen, zorg dat iedere video die je maakt in de omschrijving een call-to-action heeft. Naar je webinar, naar je 1 op 1, naar je programma.

Op deze manier heb je nooit te weinig topics, maar maak je jouw content plant simpel en strategisch!
Dus ga lekker beginnen> probeer niet te perfectionistisch te zijn, je mag hierin groeien!

QUIZ-TIME! Wordt jouw online programma een supersucces?

In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant. 

DOE DE TEST
Close

75% Complete

My gift to you...

Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.