De 5 must-haves op je home page voor een goede conversie

Uncategorized Nov 22, 2021
 

Welke 5 elementen moet de HOME PAGE van je website bevatten om te converteren?

Ik zal maar meteen met de deur in huis vallen, ik kom in deze business niet veel goede websites tegen. Veel mensen gebruiken hun website als hun visitekaartje en praten meer over hunzelf dan over hun klanten.

Deze websites converteren niet en zorgen niet voor klanten. En dat is niet het doel van een website!

Een goede websites is een website die mensen uitnodigt om een stap met je te zetten (dat heet conversie). Je wilt de taal van je klant spreken, laten zien dat je ze begrijpt en vervolgens laat zien hoe jij hun hierbij het beste kunt helpen.

Nu vraag je je vast af: Welke elementen moet je dan in je home page hebben?

1. Je moet in één opzicht kunnen zien wat je voor iemand kunt doen. Wie je helpt en waarmee je helpt. Dit kun je doen door een mission statement waar jij mensen mee helpt. Van welke pijn help je me af. Het gaat wel over jou, want het is vaak een IK statement, maar eigenlijk gaat het over hoe je de ander kunt helpen.
2. Wat is de actie die je wilt dat de klant onderneemt. Dus een Call To Action button. OP 2 plekken: rechtsboven en onder je mission statement van #1. Je wilt niet dat ik door je hele website moet gaan zoeken naar informatie. Nee, je wilt een telefoongesprek, of b.v. dat je e-book gedownload wordt om vervolgens in een funnel terecht te komen. Verplaats dan de menu balk verder naar de onderzijde van je website. Zoals b.v. Over mij, overzicht met je services, contact, blogs. Als het goed is moet je call to action buttons aan de bovenzijde dé volgende stap zijn ipv dat mensen zoek raken in je website.
3. Je home page is ook een perfecte plek om je gratis weggever te promoten. Dit is de eerste kleine stap met jou. Mensen doen een micro-conversie als ze hun naam achter laten. Zo maken ze kennis met jou.
4. Schrijf tekst zodat je aangeeft dat je je klanten begrijpt... Dat je de taal spreekt van je ideale klant. Dus haak aan bij jouw ideale klant. Schrijf niet over jezelf maar over je ideale klant. Je wilt een connectie en vertrouwen scheppen met je ideale klant. Dit doe je niet om te vertellen hoe geweldig jij bent, maar door aan te geven dat je jouw klant door en door kent.

Vertel hoe mensen met jou kunnen gaan samenwerken. Wat voor service of product lever je? Dit is de introductie en als mensen nieuwsgierig zijn klikken ze verder. Zorg dat je nooit meer dan 3 dingen aanbiedt, want dit wordt overweldigend.

Als je kijkt naar je eigen website: welke elementen ga jij aanpassen?

QUIZ-TIME! Wordt jouw online programma een supersucces?

In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant. 

DOE DE TEST
Close

75% Complete

My gift to you...

Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.