Weet jij precies wat jouw ideale klant bezighoudt?

Uncategorized Nov 10, 2020

In module 2 van Kickstart je bedrijf zijn we diep bezig geweest met jouw ideale klant.

Waarom is het eigenlijk zo belangrijk om je jouw ideale klant te leren kennen?

Hoe makkelijk is het om voor 1 persoon een aanbod te maken? Je hebt net kennis gemaakt met iemand die jouw ideale klant is. Je weet wat ze wil en waar ze behoefte aan heeft. Je weet ook vooral wat haar hulpvraag is en hoe jij dit kunt gaan oplossen.

Je kunt voor deze ene persoon een mooi aanbod maken, wat helemaal passend is, jouw communicatie zo aan haar richten omdat je precies weet wat ze nodig heeft. Dus jouw marketing wordt bijna een no-brainer. Je biedt een oplossing voor een probleem.

Zo werkt het ook met een groep mensen die jouw ideale klant representeert. Je doet eigenlijk net alsof je maar met 1 persoon praat met een specifiek probleem en hulpvraag.

Deze persoon biedt je een oplossing.

Dan wordt marketing in eens een stuk natuurlijker.

Hoe dieper je jouw ideale klant leert kennen, hoe makkelijker marketing wordt.

Schrijf een stuk over jouw ideale klant als of je zijn/haar hart beschrijft. Neem als voorbeeld mijn verhaal over mijn ideale klant:

 “Mijn ideale klant is een christelijke vrouwelijke ondernemer. ze heeft 3 jonge kinderen en heeft haar eigen bedrijf. Vaak na een gezellig weekend met haar gezin vraagt ze zich op maandag af..... is dit het nu? Waarom was ze eerst zo enthousiast over haar business, maar nu twijfelt ze of dit het wel is? Geeft ze wel alles wat God haar heeft gegeven? Ze wil graag haar hart volgen en ontdekken wat God nu echt voor haar heeft. Een ding weet ze wel, ze wil dit doen als ondernemer zodat ze vrijheid heeft om thuis te zijn met de kids wanneer ze dit wilt. Haar kids zijn altijd belangrijker dan haar bedrijf. Ze wil in haar hart graag mensen helpen met haar gaven en talenten. Ze vraagt zich wel af...kan ze wel geld verdienen met iets wat God op haar hart heeft gegeven? Ze heeft hulp nodig om haar business stap-voor-stap van de grond te krijgen, want hoe zorgt ze nu dat de klanten naar haar toekomen? Ze heeft een hekel aan slijmerige of dwingende sales technieken. En is niet echt goed in de technische dingen, dus alle techniek maakt haar wat gestrest. Ze zoekt een coach, maar ze houdt alleen niet van die coaches die zitten te manifesteren of hypnose gebruiken want dit is iets waar ze verre van wil blijven. Haar verlangen is om haar bedrijf samen met God te bouwen. Ze wil goed verdienen, maar vooral wil ze haar invloed gebruiken om mensen te helpen. Ze is bang dat ze soms te groot droomt of dat ze het allemaal maar verzint maar ze kiest er toch voor om te geloven dat God haar niet voor niks verlangens,ideeen en talenten heeft gegeven”.

QUIZ-TIME! Wordt jouw online programma een supersucces?

In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant. 

DOE DE TEST
Close

75% Complete

My gift to you...

Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.