Hoe kom ik aan inschrijvingen voor mijn masterclass?

Uncategorized Nov 08, 2021
 

Ik geef een masterclass voor mijn programma.. hoe kom ik nu aan inschrijvingen?

Je hebt misschien geen grote e-maillijst of je warme publiek is snel opgedroogd, wat doe je dan?

In de bovenstaande video leg ik uit welke drie soorten traffic jij kunt gebruiken om aan inschrijvingen te komen voor je masterclass en hoe je nooit op één paard moet wedden.

Transcript * samenvatting: 
Je hebt 3 soorten traffic die naar je masterclass leiden:

Je eigen traffic (dat zijn je socials, je emaillijst, jouw eigen bereik)
Geleende traffic (je "leent" de volgers, het bereik van iemand anders)
Gekochte traffic (je gaat adverteren om meer ogen op je masterclass te krijgen).

Je eigen traffic is vaak groter dan je denkt
Je eigen traffic kan in het begin nog maar mager zijn, maar het mooie is .. je hebt van je eigen traffic niet zoveel nodig om vervolgens een klant te maken. Als iemand jou nog niet helemaal kent, moet deze persoon je eerst leren kennen, kijken of je wel waarmaakt wat je belooft... Voordat men dit vertrouwen heeft, dan kan er wel wat tijd voorbij gaan.
Onderschat ook je eigen netwerk niet.. je hebt soms meer dan je denkt.

Onderschat ook je warme kanalen niet, ook al is het aantal niet veel. Maar wat valt er onder een "warm kanaal"? Al je socials, of dit nu prive of zakelijk is, je LinkedIn, Insta, Facebook, maar ook je e-maillijst.
Je kunt ook denken aan oude klanten etc.
Soms hoeft je directe kring niet eens jouw ideale klant te zijn, maar als je jouw ideale klant goed weet je omschrijven en je profileert je goed genoeg, dan kan jouw directe kring ook de doorverwijzing voor je zijn. Hier sta ik elke keer weer verbaasd over...
En als je dan op social media post over je masterclass en men laat inschrijven zorg dat het:
- Zo laagdrempelig mogelijk is.. Vooral nu met de link sticker is het een stuk makkelijker, maar nog beter is een vragensticker waarin men hun email kwijt kan. Kost jou iets meer werk, maar niet veel meer.
- Je jouw promotie van jouw masterclass inleid met een verhaal... zo vaak zie ik mensen GELIJK met hun masterclass op de proppen komen.. maar als je dit niet mooi inleidt.. Dan gaat niemand echt aangezet worden om mee te doen. Geef dus een goede introductie waarom het belangrijk is dat anderen mensen meedoen.
- Vergeet ook niet je emaillijst uit te nodigen! Dit moet je tot wel 4x doen.. want anders zien mensen het alsnog over het hoofd...

Hoe kun je geleend traffic voor je laten werken
Geleend traffic... Hier zijn andere beter in dan ik. Ik ben zelf niet een mega netwerker, heb ook echt een hekel aan BNI en dat soort netwerk meetings (ondanks ik het heel leuk vindt om andere ondernemers te ontmoeten) het is toch niet helemaal mijn ding, maar ik zie sommige ondernemers hierin stralen. Als je namelijk het netwerk van anderen gebruikt kun je afspreken bij elke sale dat men een kickback krijgt. OP deze manier hoef je het geld niet in marketing & sales te steken maar geef je het aan de persoon die jou doorverwijst.
Maar je kunt ook denken aan win-acties, podcast interviews, samen Instagram lives te organiseren. Vaak moet je dingen al wel even in de oven hebben, dus is je masterclass over een week dan ben je iets te laat met het organiseren.

Gekochte traffic is altijd een optie
Dan als laatste.. gekocht publiek en dit kunnen advertenties zijn. Advertenties op Facebook, Instagram en Youtube of linkedin.

Het beste zoals ik al aangaf is een combinatie van 3 omdat deze elkaar versterken. Maar ik zie nog te veel mensen die denken als ik het 1 keer op social media post dan is het genoeg en staan er verbaasd over dat hun masterclass niet vol zit ;).

Aan welke traffic stroom ga jij werken om het gewenste aantal aanmeldingen binnen te krijgen?

 

QUIZ-TIME! Wordt jouw online programma een supersucces?

In één oogopslag ontdekken of je online programma een succes wordt voor je ideale klant. 

DOE DE TEST
Close

75% Complete

My gift to you...

Download the Purpose Roadmap including workbook to craft your own Purpose for your life & business.